Sunkost vokser stadig

12/05/14 av

Sunkost åpnet i april en ny butikk, denne gangen på ærverdige Eidsvoll!
Sunkost Eidsvoll er den 113. butikken i rekken og det er planlagt ytterligere fem til syv åpninger i løpet av 2014.

Parallelt med utviklingen av nye butikker satser Sunkost på vekst i netthandelen. Helsekostkjeden opplever at kundene ønsker valgfrihet, selv om flest fortsatt foretrekker å handle over disk.
– Ca. 93 % av handelen foregår i butikk og for mange kunder er det trygghetsskapende å ha en dyktig fagperson å innhente informasjon fra før de gjør en handel.
Fagkompetanse er noe av det viktigste man tilbyr som faghandel.                                                                         
Hos oss går alle ansatte gjennom Sunkostskolen, vårt opplæringsprogram med moduler innenfor både fysiologi, ernæring og produktkunnskap, sier Rita Kristin Broch, konsernsjef for Sunkost.

I overkant av 50 % av produktene som selges gjennom Sunkost i dag er kosttilskudd, men andre grupper som personlig pleie, trening, vekt og te vokser jevnlig. Nordmenn blir stadig mer opptatt helse, kropp og utseende og konsumerer naturlige helseprodukter for å øke forbrenning, øke prestasjonen, bygge muskler, fremme helsen, trivsel og utseende. Denne helsebølgen har skapt et attraktivt og ekspanderende marked – som Sunkost nå posisjonerer seg i forhold til.